+48 56 611 4614
bizneshub@umk.pl
Obserwuj nas:
Facebook-f
Instagram
Linkedin
Przejdź na stronę Wydziału
RESEARCH + CONSULTING
BIZNESHUB to inicjatywa Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernia w Toruniu. To tu nauka łączy się z praktyką biznesową.
Doradztwo biznesowe
Jesteś przedstawicielem biznesu? Sprawdź naszą ofertę, by dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc
Przedsiębiorczość akademicka
Masz pomysł na biznes, a nie do końca wiesz, jak zacząć? Z chęcią Ci podpowiemy!
Kursy i szkolenia
Rozwój to ciągła nauka, dlatego organizujemy kursy i szkolenia, będące odpowiedzią na potrzeby rynku
Wydarzenia
Łączymy świat nauki ze światem biznesu, organizując cykliczne spotkania networkingowe
O nas
Miejsce, gdzie nauka
łączy się z biznesem
Naszą misją jest łączenie świata nauki i biznesu. Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia w realizacji swoich projektów. Oferujemy kompleksowe wsparcie i doradztwo – niezależnie od tego, czy jesteś przedstawicielem dużej korporacji czy lokalnego biznesu. Chcesz rozwinąć swoje kompetencje, czerpiąc z naszych osiągnięć naukowych? Jesteśmy tu dla Ciebie.
A może myślisz nad założeniem własnego biznesu i nie wiesz, gdzie skierować pierwsze kroki? Jesteś w dobrym miejscu.
Dlaczego my?
Badania to nasza specjalność
Nasze usługi świadczone są przez pracownice i pracowników Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – jednej z 10 uczelni w Polsce posiadającej status Uczelni Badawczej. Nasz Wydział, jako jedyna uczelnia publiczna w Polsce, posiada prestiżową akredytację AACSB, co plasuje nas w gronie 5% najlepszych szkół biznesu świata.
Usługi dla biznesu
Co możemy Ci zaoferować?
Kliknij na odpowiedni obszar i zobacz, co jesteśmy w stanie dla Ciebie zrobić.
Controlling, rachunkowość, doradztwo finansowe, podatki
- Doradztwo transakcyjne
- Wyceny przedsiębiorstw i doradztwo w zakresie zarządzania wartością
- Restrukturyzacje i plany naprawcze
- Ocena projektów inwestycyjnych
- Analizy sprawozdań finansowych przedsiębiorstw
- Prognozowanie i modelowanie sprzedaży, kosztów, zysku
- Ekspertyzy w zakresie podatków VAT i CIT
- Analizy aktuarialne,
- Wdrażanie procesów i narzędzi rachunkowości zarządczej
- Doradztwo w zakresie zarządzania ryzykiem walutowym
- Doradztwo w zakresie inwestycyjnych produktów finansowych
- Szkolenia księgowe w języku polskim i angielskim
- Raporty o koniunkturze gospodarczej
- Prognozowanie i modelowanie cen, popytu i wartości rynku
- Analiza elastyczności popytu na produkty i usługi
- Branżowe i sektorowe analizy rynku
- Analiza otoczenia makroekonomicznego i konkurencyjnego przedsiębiorstwa
- Analiza popytu i podaży na pracę w ujęciu regionalnym i branżowym
- Analiza i modelowanie rozwoju regionalnego oraz jego determinant
- Modelowanie i prognozowanie procesów gospodarczych
- Ilościowe modelowanie rynków finansowych (ryzyko, wycena, walidacja itp.)
Procesy wewnętrzne w organizacji
- Mapowanie i optymalizowanie procesów biznesowych i struktur organizacyjnych
- Mapowanie i usprawnianie procesów finansowo-księgowych w oparciu o Lean oraz RPA
- Prognozowanie i modelowanie zdolności produkcyjnych, handlowych i usługowych
- Wdrażanie ilościowych metod wspomagania decyzji
- Implementacja algorytmów analitycznych
- Analizy strategiczne i opracowanie strategii biznesowej
- Opracowywanie biznes planów
- Ocena potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa
- Opracowywanie strategii ekspansji międzynarodowej
- Analiza stanu i kierunków informatyzacji organizacji
- Doradztwo w zakresie zarządzania danymi cyfrowymi w organizacji
- Doradztwo w zakresie wyboru systemów informatycznych zarządzania
- Nadzór nad wdrażaniem systemów IT
- Zarządzanie kosztami usług IT
- Doradztwo SAP – Wybór odpowiedniej strategii wdrożenia
- Szkolenia kadry w zakresie kompetencji analitycznych oraz IT
- Opinie o innowacyjności produktu, usługi i technologii
- Audyt procesów zarządzania innowacjami
- Wsparcie dyfuzji innowacyjnych technologii cyfrowych w organizacji
- Doradztwo w zakresie implementacji rozwiązań sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego w celu automatyzacji oraz poprawy efektywności procesów biznesowych.
- Opracowanie strategii budowania i pozycjonowania marki,
- Opracowanie strategii e-marketingowej przedsiębiorstwa
- Badanie skuteczności kampanii marketingowych
- Doradztwo w zakresie rebrandingu,
- Audyt i opracowanie oferty handlowej,
- Analizy i strategie sprzedażowe
- Doradztwo w obszarze zarządzania produktem, asortymentem produktów i cyklem życia produktów.
Zarządzanie zasobami ludzkimi i komunikacja interpersonalna
- Badania postaw i zachowań pracowników
- Projektowanie systemów wynagrodzeń i systemów motywacyjnych
- Projektowanie systemów oceny kompetencji pracowników i zarządzania talentami,
- Wartościowanie i opisy stanowisk pracy
- Coaching – programy rozwojowe dla managerów obejmujące warsztaty i sesje coachingowe
- Grupowe i indywidualne poradnictwo w zakresie optymalizacji warunków ochrony zdrowia psychicznego pracowników
Wsparcie jednostek administracji
- Opracowywanie lokalnej strategii rozwoju
- Ewaluacja polityk i interwencji publicznych
- Ocena projektów do realizacji/dofinansowania
- Badania efektywności programów rynku pracy
- Programy współpracy szkół kształcenia zawodowego i urzędów pracy
- Wspieranie doradców zawodowych w placówkach oświatowych i instytucjach rynku pracy
Komunikacja z interesariuszami
- Opracowywanie strategii w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Analizy doświadczeń klientów: Customer Satisfaction, Net Promoter Score, Customer Effort Score
- Pomiar postaw klientów (np. satysfakcji i lojalności)
- Projektowanie systemu pomiaru i raportowania zrównoważonego rozwoju
Centra naukowe
Poznaj ofertę centrów naukowych działających na naszym Wydziale:
Centrum Gospodarki i Finansów Cyfrowych
Centrum Przywództwa i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
Centrum Badań Europy Środkowej i Wschodniej
Centrum Projektowania Doświadczeń w Branży Spotkań i Turystyce
Centrum Danych Badawczych Federalnej Agencji Pracy w Norymberdze
Centrum Gospodarki i Finansów Cyfrowych
Do celów i zadań Centrum Gospodarki i Finansów Cyfrowych UMK należą:
• Prowadzenie interdyscyplinarnych badań naukowych w zakresie gospodarki i finansów cyfrowych,
• Świadczenie usług dla przedsiębiorstw, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych,
• Świadczenie usług edukacyjnych,
• Prowadzenie współpracy z instytucjami publicznymi przy realizowaniu badań oraz kampanii społecznych,
• Organizowanie konkursów z zakresu gospodarki i finansów cyfrowych w trzech kategoriach: nauka, dydaktyka, praktyka,
• Aplikowanie o fundusze z Unii Europejskiej i inne potencjalne krajowe i zagraniczne środki finansowe na realizację projektów dotyczących gospodarki i finansów cyfrowych, zwłaszcza w formie projektów badawczych i grantów,
• Wydawanie czasopisma poświęconego gospodarce i finansom cyfrowym.
Centrum Przywództwa i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
Zadania:
1) Prowadzenie interdyscyplinarnych badań naukowych w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (określanej dalej skrótem CSR).
2) Świadczenie usług dla przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych (określanych dalej skrótem NGO’s) w zakresie:
- opracowania narzędzi, technik i programów umożliwiających ograniczenie ryzyka oraz naruszeń norm etycznych,
- opiniowania projektów z zakresu CSR,
- monitoringu i ewaluacji projektów CSR,
- szkolenia menedżerów i pracowników,
- pośredniczenia pomiędzy biznesem i NGO’s w nawiązywaniu współpracy oraz realizowaniu projektów,
- prowadzenia bazy danych przedsiębiorstw i NGO’s (z zaznaczonym profilem działalności), które są zainteresowane nawiązaniem współpracy/ realizowaniem projektów społecznych,
- propagowania najlepszych praktyk z zakresu CSR i etycznego przywództwa.
3) Świadczenie usług edukacyjnych polegających na:
- organizowaniu międzynarodowych konferencji poświęconych CSR i przywództwu,
- przygotowaniu książek, artykułów i raportów z badań,
- prowadzeniu bazy danych dobrych praktyk z całego świata z dostępem bezpłatnym lub płatnym,
- organizowaniu przez Centrum praktyk studenckich z zakresu CSR,
- organizowaniu wymiany studentów polskich i amerykańskich,
- tłumaczeniu zagranicznych publikacji poświęconych CSR i przywództwu,
- konsultacjach dla magistrantów i doktorantów.
4) Prowadzenie współpracy z instytucjami publicznymi przy realizowaniu badań oraz kampanii społecznych.
5) Organizowanie konkursów z zakresu CSR w trzech kategoriach: nauka, dydaktyka, praktyka (przywódca, przedsiębiorstwo).
6) Opracowywanie standardów CSR.
7) Aplikowanie o fundusze z Unii Europejskiej i inne potencjalne środki finansowe na realizację projektów CSR.
8) Tworzenie baz danych problemów społecznych wymagających szybkiego przeciwdziałania.
9) Wydawanie czasopisma CSR.
Centrum Badań Europy Środkowej i Wschodniej
Cele i kierunki działania:
pogłębianie i promocja wiedzy o przemianach zachodzących w państwach i regionach Europy Środkowej i Wschodniej, rozwój partnerskich kontaktów z ośrodkami naukowymi tych państw, prowadzenie wspólnych badań naukowych
Zadania:
1) prowadzenie wspólnie z partnerami zagranicznymi badań w zakresie rozwoju Europy Środkowej i Wschodniej, w szczególności problemów: wzrostu gospodarczego, rozwoju inteligentnego, zrównoważonego i inkluzywnego, międzynarodowych stosunków gospodarczych, polityki gospodarczej i społecznej, konkurencyjności gospodarek krajowych i regionalnych;
2) upowszechnianie i promowanie wiedzy o gospodarce Europy Środkowej i Wschodniej;
3) współpraca z ośrodkami naukowymi, jednostkami samorządu terytorialnego, podmiotami gospodarczymi, organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami w kraju i za granicą;
4) świadczenie usług eksperckich i edukacyjnych, organizowanie konferencji, seminariów, kursów, wykładów itp. o tematyce społeczno-ekonomicznej.
Centrum Projektowania Doświadczeń w Branży Spotkań i Turystyce
Zadania:
1) prowadzenie interdyscyplinarnych badań naukowych w zakresie doświadczeń w turystyce i branży spotkań;
2) świadczenie usług dla przedsiębiorstw, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych w zakresie:
- opiniowania projektów z zakresu doświadczeń w turystyce i branży spotkań,
- monitoringu i ewaluacji projektów dotyczących doświadczeń w turystyce i branży spotkań,
- szkolenia menedżerów i pracowników,
- pośredniczenia pomiędzy biznesem i środowiskiem naukowym w nawiązywaniu współpracy oraz realizowaniu projektów;
3) świadczenie usług edukacyjnych polegających na:
- organizowaniu konferencji poświęconych doświadczeniom w turystyce i branży spotkań,
- przygotowaniu książek, artykułów i raportów z badań,
- organizowaniu przez Centrum praktyk studenckich z zakresu doświadczeń w turystyce i branży spotkań,
- organizowaniu wymiany studentów polskich i zagranicznych w ramach tematów realizowanych przez Centrum,
- tłumaczeniu zagranicznych publikacji poświęconych doświadczeniom w turystyce i branży spotkań,
- konsultacjach dla magistrantów i doktorantów w związku z ich pracami mieszczącymi się w tematyce Centrum;
4) prowadzenie współpracy z instytucjami publicznymi przy realizowaniu badań oraz kampanii społecznych;
5) organizowanie konkursów z zakresu doświadczeń w turystyce i branży spotkań w trzech kategoriach: nauka, dydaktyka, praktyka;
6) aplikowanie o fundusze z Unii Europejskiej i inne potencjalne krajowe i zagraniczne środki finansowe na realizację projektów dotyczących doświadczeń w turystyce i branży spotkań, zwłaszcza w formie projektów badawczych i grantów;
7) wydawanie czasopisma poświęconego doświadczeniom w turystyce i branży spotkań.
Centrum Danych Badawczych Federalnej Agencji Pracy w Norymberdze
Centrum Danych Badawczych Federalnej Agencji Pracy w Norymberdze to jedenaste tego typu centrum na świecie, a pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej.
Utworzenie Centrum stanowi zwieńczenie umowy zawartej pomiędzy WNEiZ a Federalną Agencję Pracy w Norymberdze. Porozumienie jest wynikiem długoletniej współpracy Katedry Gospodarowania Zasobami Pracy i jej kierownika z Instytutem Badania Rynku Pracy i Zawodów Federalnej Agencji Pracy (IAB). Na mocy umowy Instytut udostępniać będzie nowemu Centrum dane mikroekonomiczne Federalnej Agencji Pracy do niekomercyjnych badań, co umożliwi naukowcom z całej Polski prowadzenie międzynarodowych analiz porównawczych.
Tworząc Centrum Danych Badawczych Federalnej Agencji Pracy w Norymberdze, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu dołączył do 10 renomowanych uczelni na świecie mających dostęp do bazy danych IAB (7 ośrodków z USA i po jednym z Kanady, Francji i Wielkiej Brytanii).
Oferta edukacyjna
Edukacja uszyta na miarę
Benjamin Franklin powiedział, że inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski. Dobrze to rozumiemy, dlatego wychodząc na przeciw Twoim oczekiwaniom, jesteśmy w stanie przygotować dla Ciebie kursy, szkolenia i studia podyplomowe uszyte na miarę Twoich potrzeb i potrzeb rynku.
Umów się z nami na spotkanie – poznamy potrzeby Twojej organizacji i zaproponujemy dla Ciebie lub Twojego zespołu możliwości rozwoju w ramach naszej oferty edukacyjnej. Możesz także sprawdzić naszą standardową ofertę – być może mamy już rozwiązanie, którego szukasz.
Sprawdź naszą standardową ofertę studiów podyplomowych
Jak działamy?
Nasz zespół
dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa, prof. UMK
Prodziekan ds. Nauki i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym
marlenac@umk.pl
Mariusz Lewandowski
Koordynator BIZNESHUBU
mlewandowski@umk.pl
dr Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
Ekspertka ds. usług badawczo-wdrożeniowych
kliczmanska@umk.pl
Barbara Jóźwik
Specjalistka ds. wsparcia projektów
b_jozwik@umk.pl
Rada Biznesu
Przy naszym Wydziale działa Rada Biznesu, którą tworzy zespół wybitnych praktyków – przedsiębiorców i menedżerów. Służy ona realizacji misji Wydziału, zwłaszcza w zakresie kreowania nowych, wartościowych projektów edukacyjnych, naukowych i eksperckich, a także wspieraniu jego rozwoju i budowaniu relacji pomiędzy nauką i biznesem przynoszących trwałe, obustronne korzyści.
W skład Rady Biznesu WNEiZ UMK w kadencji 2021 – 2025 wchodzą (w kolejności alfabetycznej):
- Andrzej Derkowski – Dyrektor Biura Controllingu, Neuca SA
- Agnieszka Głowacka – Wiceprezes Zarządu, Erbud SA
- Stefan Kamiński – Prezes, Krajowa Izba Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji
- Mirosław Klepacki – Prezes Zarządu, Apator SA w latach 2017 – 2021
- Michał Korolko – Prezes Zarządu, Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
- Anna Kostrzewska – Dyrektor HR, Hendrickson Poland sp. z o.o.
- Arkadiusz Krasowski – Partner, EY w latach 2010 – 2021
- Paweł Neumann – Doradca Ekonomiczny Prezesa Zarządu, TZMO SA
- Jacek Rutkowski – Prezes Zarządu Komplementariusza Komandytariusza, MAT-BUD sp. z o.o., sp. k.
- Wojciech Sobieszak – Przewodniczący Rady Nadzorczej, Cereal Partners Poland Toruń-Pacific sp. z o.o.
- Małgorzata Szalewska-Urbańska – Dyrektor HR, Wiceprezes Zarządu ds. Pracowniczych, Cereal Partners Poland Toruń-Pacific sp. z o.o.
- Magdalena Tomicka – Dyrektor HR, Atos Poland Global Services sp. z o.o.
- Robert Wichłacz – Członek Zarządu, Atos Poland Global Services sp. z o.o.
0
%
projektów zakończonych sukcesem
0
k+
uczestników naszych spotkań
0
międzynarodowe akredytacje
0
+
zatrudnionych profesjonalistów
Strefa ekspertów
Najbliższe wydarzenia
30.03.2023, godz. 9:30 – Otwarcie BIZNESHUB – Śniadanie biznesowe #12
Już 30 marca nasze centrum zainauguruje swoją działalność. Wydarzenie odbędzie się w sali Rady Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń).
W trakcie uroczystości otwarcia zaprezentujemy ideę i cele BIZNESHUBU oraz omówimy plany na najbliższe miesiące. Część merytoryczną wzbogaci prelekcja Pawła Nogi, eksperta z zakresu AI na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie. Wydarzenie będzie także doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów w trakcie sesji networkingowej.
Paweł Noga – od dekady zajmuje się budowaniem zespołów (głównie w branży AI/QA). Posiada doświadczenie w dbaniu o produkty w środowisku korporacyjnym jak i współtworzeniu startupów jak Habana Labs – sprzedana Intelowi za 2 miliardy dolarów. Poza byciem liderem zawodowo zajmuje się przekazywaniem wiedzy i doświadczenia. Jest wielkim fanem sposobu nauczania jaki praktykował Richard Feynman, tak więc jego prelekcje są oparte na praktycznych problemach, pełne anegdotek i niejednokrotnie zawierają proste i naiwne pytania, na które tylko wydaje nam się, że znamy odpowiedzi. Prywatnie fan klocków LEGO.
16.05.2023, godz. 10:00 – Konferencja E! MARKETING – PRAKTYCZNIE O MARKETINGU (III edycja)
Więcej informacji wkrótce.
Więcej informacji wkrótce.
Nasze spółki spin-off